Mimořádná situace COVID 19 – provoz budovy KCP
V souvislosti s vývojem situace a opatřeními, které vydala vláda České republiky, uvádíme bezpečnostní a hygienické postupy pro období po otevření kongresových prostor Kongresového centra Praha veřejnosti.
Dodržování bezpečnostních pravidel:
Podle nového pokynu GŘ je doporučeno, aby si všechny osoby vstupující do budovy dezinfikovaly ruce. Dezinfekce je k dispozici u každého vstupu a kontrolu provádí ostraha.
Osoby s jakýmikoliv příznaky infekční nemoci by z preventivních důvodů měly zůstat doma a kontaktovat svého lékaře.
Příznaky:
- Zvýšená teplota (nad 37,5 °C)
- Kašel
- Dušnost
- Bolest svalů
- Únava
Osobám, u kterých existuje důvodné podezření na výskyt závažného respiračního onemocnění, může být zamezen vstup do objektu.
Je-li důvodná obava, nebo z preventivních důvodů, provedou pověření pracovníci měření teploty u zaměstnanců, případně návštěvníků. Dle platných právních předpisů o ochraně osobních údajů nebudou informace o naměřené teplotě u zaměstnanců ani návštěvníků nikde ukládány.
Základní pravidla hygieny:
- časté a důkladné mytí rukou
- dodržování sociálního odstupu (nejméně 2 metry)
- minimalizace styku rukou se sliznicemi (oči, ústa)
- vyhýbat se osobám zjevně nemocným, zejména s respiračním onemocněním
- vyhýbat se oblastem se zvýšeným výskytem osob
- používat jednorázové kapesníky, nikoliv látkové nebo části oděvu
- pravidelně otírat dezinfekčními ubrousky předměty, kterých se často dotýkáte, např. mobil, klávesnice, myš, tablet apod.
Všechny osoby pohybující se v objektech KCP mají povinnost, řídit se na vyzvání pokyny pověřených pracovníků KCP, zejména pak ostrahy, HZS KCP, sekce bezpečnosti a oddělení produkce.
Důležité kontakty:
Operační středisko HZS Kongresové centrum Praha
+420 739 539 150 +420 261 172 334
Bezpečnostní dispečink Kongresové centrum Praha
+420 739 539 153 +420 267 172 338
Ostraha Kongresové centrum Praha
+420 702 259 821
Základní hygienicko-bezpečnostní standardy pro zaměstnance a veřejnost v objektu Kongresového centra Praha:
- Ve všech veřejných prostorách (recepce, konferenční místnosti, restaurace, bar, chodby a další společné prostory, business centra, prostory pro úschovu zavazadel a oděvů, atd) dohlíží veškerý personál, zda jsou dodržována pravidla předepsané vzdálenosti a nevytváření skupin mezi personálem a veřejností i mezi návštěvníky samotnými (2 metry).
- Jsou zajištěna zvýšená hygienická opatření a dezinfekci veřejných prostor všech ploch, výtahů včetně ovládacích panelů, schodišťová zábradlí, madel, klik dveří, recepčních a šatních pultů. Dezinfekce zahrnuje i mobiliář (stoly, židle, řečnické pulty, …).
- Probíhá dezinfekce technického vybavení odpovědnými pracovníky.
- Toalety jsou vybaveny prostředky pro hygienu, včetně dezinfekčních prostředků pro dezinfekci rukou.
- Jsou k dispozici dezinfekce rukou pro zaměstnance i veřejnost na všech vstupech do budovy.
- Je povinné používání doporučených ochranných pracovních pomůcek (respirátor, rouška, rukavice, ochranný štít, …) během konání akcí nad 100 účastnků a pokud je vzdálenosti mezi účastníky menší než 1,5 m.
- Manipulace s oděvy veřejnosti je prováděna v jednorázových rukavicích. Užití rukavic se vztahuje rovněž na kontakt s lístky a jiným spotřebním materiálem přicházejícím do kontaktu s návštěvníky nebo externími subjekty.
- Oděvy se ukládají s možnými odstupy, tak aby se vzájemně jednotlivé oděvy nedotýkaly.
- Kontakt s veřejností je minimalizován, veden s odstupem a omezen na nezbytně nutnou dobu.
- Je nařízena minimalizace použití prádla a ubrusů. Při manipulaci s použitým prádlem s ohledem na zvýšená rizika kontaminace je dodržována zvýšená pozornost a činnost je prováděna v ochranných rukavicích.
- Ztráty a nálezy jsou z důvodu dekontaminace po dobu 24 hodin uloženy v samostatné místnosti.
Omezení provozu budovy KCP:
- Kavárna Reunion (kantýna) je od 16. března 2020 uzavřena
- Vchod V 11 (personální vchod) pro zaměstnance a návštěvníky
- Vchod V 9 pro dlouhodobé nájemce - od 16. března 2020 uzavřen
- Vrátnice č. 3 nájezdová trasa: standardní provoz